چکیده
عصر جدید صنعت گردشگری یک شالودهی عظیم در بخش های اقتصادی-تجاری درجهان بهشمار میرود. برای بهره مندی بیشتر از این مهم، اقتصاد دیجیتال میتواند نقاط کمرنگ شده ی اطلاع رسانی و بازاریابی گردشگری را پوشش داده و بسترسازی ورود کارآفرینی اینترنتی را فراهم و تهسیل نماید. در این پژوهش با اتخاذ روند مقایسه ای با کشور ترکیه، نشان داده می شود که اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی اینترنتی تاثیر بسزایی در ارتقاء گردشگری الکترونیک و به دنبال آن صنعت گردشگری دارد. بدین طریق می توان در مسیر جایگزینی صنعت گردشگری با اقتصاد تک محصولی و نفتی حرکت کرد. روش این پژوهش تحلیلی- توصیفی است.
کلمات کلیدی: اقتصاد دیجیتال، کارآفرینی اینترنتی، گردشگری الکترونیک، صنعت گردشگری، ICT
دانلود و مشاهده این مقاله
مشاهده اطلاعات این مقاله در پایگاه ریسرچ گیت
تاریخ چاپ: اردیبهشت 1398
مشاهده اطلاعات
Investigating the impact of digital economy and Internet entrepreneurship on the tourism industry in Iran