چکیده
در حال حاضر صنعت گردشگری و در دل آن اقتصاد گردشگری یکی از بنیادی ترین و مهمترین بخش های اقتصادی- تجاری درجهان به شمار میآید. اقتصاد دیجیتال می تواند نقاط کمرنگ شده ی اطلاع رسانی و بازاریابی گردشگری را پوشش داده و زمینه مناسبی برای صنعت گردشگری اطلاق شود. هدف این پژوهش بررسی تاثیر اقتصاد دیجیتال در ارتباط با گردشگری با تکیه بر ابزاری تحت عنوان گردشگری الکترونیک، و صادرات کالاهای ایرانی از این طریق می باشد تا کشور ایران بتواند به سهم بیشتری از صادرات اقتصاد تک محصولی نفتی توأم با رشد اقتصادی و توسعه پایدار دست پیدا کند. روش این پژوهش تحلیلی- توصیفی است.
کلمات کلیدی: اقتصاد دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارتباطات،گردشگری الکترونیک، توسعه پایدار، رشد اقتصادی
دانلود و مشاهده این مقاله
مشاهده اطلاعات این مقاله در پایگاه ریسرچ گیت
تاریخ چاپ: اردیبهشت 1398
مشاهده اطلاعات
Investigating the impact of the digital economy on tourism and economic growth