بررسی تأثیر اقتصاد دیجیتال بر گردشگری و رشد اقتصادی

چکیده

در حال حاضر صنعت گردشگری و در دل آن اقتصاد گردشگری یکی از بنیادی ترین و مهمترین بخش های اقتصادی- تجاری درجهان به شمار میآید. اقتصاد دیجیتال می تواند نقاط کمرنگ شده ی اطلاع رسانی و بازاریابی گردشگری را پوشش داده و زمینه مناسبی برای صنعت گردشگری اطلاق شود. هدف این پژوهش بررسی تاثیر اقتصاد دیجیتال در ارتباط با گردشگری با تکیه بر ابزاری تحت عنوان گردشگری الکترونیک، و صادرات کالاهای ایرانی از این طریق می باشد تا کشور ایران بتواند به سهم بیشتری از صادرات اقتصاد تک محصولی نفتی توأم با رشد اقتصادی و توسعه پایدار دست پیدا کند. روش این پژوهش تحلیلی- توصیفی است.

کلمات کلیدی: اقتصاد دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارتباطات،گردشگری الکترونیک، توسعه پایدار، رشد اقتصادی

Investigating the impact of the digital economy on tourism and economic growth

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سید محمدقائم ذبیحی

فریلنسر و دانشجو رشته اقتصاد

آی دی تلگرام

SMQZABIHI@

ایمیل

SMQ.ZABIHI@mail.um.ac.ir